poniedziałek, 19 stycznia 2015

Świat





Ludzie idealni. Piękne czyny. Mądre słowa. Perfekcyjnie wytyczone cele. Ostoje szczęścia i pewności. Czy w tym idealnym świecie jest choć trochę miejsce dla nieudaczników i szaleńców? Czy wśród pięknych życiem istnieje miejsce dla beznadziei i ochrypłych głosów? 
Wierzyłam, że istnieje coś ponadto. Więź ponad wszelkie podziały, ponad różnice i klasyfikacje. Więź dwojga ludzi, kilku osób, która w szczęściu i w smutku jest równie mocna. Więź, która trwa bez względu na to, po której stronie tafli sukcesu znajdzie się jedno z nich.
Stoję przed lustrem. Upinam włosy. Maluję usta. Patrzę w swoje oczy. Dwa smutne brązowe punkty. Nie ma dla mnie miejsca w wielkim świecie. W świecie sukcesów. W świecie bez pomyłek. Zamknięta w hermetycznym zlepku słabości i zwątpienia, trwam bez udawania chojraka i z niedostatkiem sił na kolejny krok. Trwam z bladą nadzieją na lepsze jutro, odmianę losu. Czekam. Jak długo i czy w ogóle warto być sobą? Tylko sobą...?
Jak długo wytrzymam bez pancerza pewności i udawanej siły? Jak długo przetrwam bez maski uśmiechu? Czy o głodnych pamiętamy częściej, gdy jesteśmy nasyceni radością, czy nasączeni smutkiem?
Od kilku tygodni dociera do mnie, że w idealnym i lepszym świecie nie ma miejsca dla tych, co zamiast w pięknej łodzi, płyną na dziurawej tratwie, a wspomniana więź jest jak jedwabna cienka nić wyginana wiatrem. Ulotna. Zostaje puste miejsce, niechęć, cisza zamiast słodkiej obecności. W radości zapominamy o smutnych, w tańcu o kalekich.
W bajkach dobrzy są dobrzy, źli dostają nauczkę. Ale życie to nie bajka, a moja stopa za duża i zrogowaciała. Wciąż tak uparcie nie pasuje do diamentowego pantofelka. W cuda nie wierzę od kilkunastu lat.


I 2014 

3 komentarze :

  1. W świecie sukcesu dla mnie też nie ma miejsca i coraz mniej chcę, żeby było. Zresztą dla mnie sukcesem jest każdy dzień, który przeżyłam spokojnie, bezpiecznie, bez konieczności udowadniania czegokolwiek - zwłaszcza sobie samej. :)
    Sukces ma dwa końce...

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, zew świecie jest miejsce dla każdego.Dla tych, którym się dobrze powodzi i dla tych, co gorzej. A tak w ogóle.. nie ma ideałów, ludzi sukcesów,każdy nosi w sobie jakąś porażkę i niedoskonałość.

    OdpowiedzUsuń
  3. dobrze jest nie wierzyć w cuda.

    OdpowiedzUsuń